mandag 16. april 2012

Cowgirl outfit

I forrige innlegg skrev jeg om en 10åring og gaven til henne. Men jeg var ikke ferdig.. :)

Jeg hadde bestemt meg for å gi henne noe hjemmesydd, og hadde allerede en plan. Jeg hadde rådført meg med Sara Sydame (Svigermor), og prosjektet virket overkommelig. Men så snakket jeg med moren til bursdagsbarnet, og fikk vite at det skulle være Cowboy-tema på klassefesten. De hadde lett høyt og lavt etter passende klær, og en dongeriskjorte var det nærmeste de fant.

Jeg ruslet ned på hobbyrommet etter middag og etter litt tankespinn og Googling, så fant jeg ut at det skulle bli et skjørt. 1 stk gammel dongeribukse og litt av mormors gamle kjøkkengardiner ble til dette resultatet:
 Jeg brukte Ellos sin måletabell til å finne midje- og hoftemålet til en 10åring. For at det skulle være slingringsmonn, valgte jeg å lage skjev åpning slik at knappene kan flyttes på til passende fasong. 
For å piffe opp antrekket, laget jeg et langt skjerf/sjal/belte til å knyte i halsen eller rundt magen. 

 Jentas navn begynner på A, og en uklippet A av semsket skinn, ble pynten.
Antrekket falt i smak og det ble en suksess på klassefesten :) 

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...