tirsdag 22. februar 2011

Heklet duker

Jeg ville forsøke meg på å hekle duker, og jeg hadde noe bomullsgarn fra Europris liggende som jeg kastet meg over.
Jeg fant to oppskrifter på Drops:
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=747&lang=no 
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=564&lang=no

Tante ramlet på isen i førjulstiden og knakk armen stygt. Onkel hadde rund bursdag i januar og jeg puttet en gave til henne oppi bursdagspakken som jeg sendte med posten. (han fikk forskjellig typer spekemat og en flaske med tyttebærsirup - noe som er sykt godt på riskrem.)

Her er hennes duk:

Så begynte det å nærme seg morsdag, og jeg laget denne duken til mamma:
Oppskriftsmessig så foretrekker jeg den som jeg heklet først. Denne ble noe i tetteste laget. Dessuten valgte jeg å modifisere oppskriften på slutten, så det ble et litt kreativt preg på denne duken. Gaven ble mottatt med glede, og det er kjekt :)

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...