lørdag 6. august 2011

Et sy-prosjekt

Jeg har blitt så inspirert av hvor flinke folk er med symaskina, og det akkumulerte i at jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk jeg også. Da vi var på besøk hos mamma, saumfarte jeg gjennom gamle stoffer på loftet og gamle klær fra barndommen. 
Fant masse snacks, og bl.a fant jeg storebrors gamle gardiner fra 70tallet. Oransje bakgrunn med Flåklypa tema. 
Deler av dette stoffet ble til shorts til eldstemann. Fikk god hjelp av svigermor (som er en dyktig sydame med fagbrev som klipper (hvis jeg husker rett)). Hun disket opp med mønsterark og gode råd. 


Klippingen gikk relativt greit. Med unntak av at ene siden ble oppned i forhold til Flåklypa mønsteret. Jaja, nytt forsøk.
Så skulle det sys sammen. Da gikk det skeis ved første forsøk, så sprettekniven måtte frem. Jaja, nytt forsøk. 
Deretter gikk det på skinner. Var flink pike og brukte nåler til å holde stoffet sammen. 
Hele prosjektet brukte jeg vel drøy time på. Tror jeg. Ikke langt unna i allefall.. Kanskje to timer? Uansett så var det kjekt. Hadde radioen på og den holdt motet oppe :o)


Her er resultatet:
Neste prosjekt er allerede på planen: selebukse i Jon Blund sengetrekkstoff fra 70tallet. Knallgrønt med hvite linjer. 
Og så har jeg noen sengetrekk som skal bli gardinforheng til garderoberommet. Og så skal jeg forsøke meg på noen puter til stua... 
Kanskje jeg blir bestevenn med symaskina?

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...