søndag 3. juni 2012

Bleiekake - motorsykkel!

Da en kollega fikk en sønn, sa jeg meg villig til å lage en bleiekake på vegne av avdelingen. Ved et bildesøk på Google, fant jeg en motorsykkel laget av bleier på bloggen til Tornerose Design. Noe så fantastisk flott! Denne ville jeg lage :)

Jeg skred til verket, og brukte ca 2 timer på å finne "ingrediensene" på ulike butikker. Det er IKKE alle som selger tøybleier.. Så det ble barnelaken i stedet.

Her er resultatet:
En tøff kanin og hans kule motorsykkel.
Sokker er kjøpt på H&M, det var en 2-pack. Så andre sokkeparet ble puttet på kaninføttene.
Skjermen er en smekke fra H&M. Det var også en 2-pack. Den andre smekken ble til en caps som ble festet på kaninhodet med en sikkerhetsnål.
Totalt gikk det med 2 pakker bleier fra Coop OBS. De er fine og hvite, og er lite mønstret. I kakebunnen er det ca 80 bleier som er snurret sammen og festet med gummistrikk. Under kaken er det en Kapa plate (plater med skum inni, rester fra gubbens gamle bedrift), som er pakket inn i aluminiumfolie. Hele stasen veier litt, så en vanlig papplate hadde nok vært litt for svakt.
Hjulene holdes sammen av to stk babylaken (se veiledningen til Tornerose Design)
Silkebånd og bølgepapp.

En frontlykt hører til på en motorsykkel - og det er en tåteflaske.

Denne gaven ble jeg meget fornøyd med.
Mottakeren ble strålende fornøyd, og jeg fikk hilse på en nydelig liten gutt som sov søtt på pappas arm.

Takk for at du leste, og legg gjerne igjen en kommentar :)

2 kommentarer:

Anna Therese sa...

Måtte le litt for meg selv når eg så kaken, for dette er den tøffeste bleiekaken eg noen gang har sett :) Ser at mange lager slike, men ingen slår din altså! Helt rå!! :)

StrikkeDolla sa...

Wow!!!
For en fantastisk bleiekake !!!

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...