søndag 20. februar 2011

Smykke og pulsvarmere i blåtoner

Min bestevenn hadde bursdag i begynnelsen av februar, og jeg er superstolt over at jeg endelig har kommet på det i forkant av dagen! Var innom en Panduro forhandler i januar og gikk litt amok i smykkeseksjonen der det var 50-70% salg. Kjøpte bl.a. noen lekre perler i min favorittfarge; blått. Så jeg satte meg ned på hobbyrommet og lot fantasien fly. Ble inspirert av en bok som jeg fikk til bursdagen i fjor, og resultatet ble dette:

 Smykket er så langt at man bare trer det over hodet.
 Matchende øredobber hører med :)
Denne esken fikk jeg av svigerinna som hadde ryddet i smykkene sine, og fikk overdose av esker. Her resirkulerer vi alt av smykke- og sølvtøyesker:

Jeg tror jeg må lage et slikt sett til meg også...
Og så ble det heklet et par pulsvarmere i "Ida strømpegarn" fra Europris. 30 luftmasker, snu med 3 luftmasker (=1.stav) ned i 3.luftmaske fra opplegget, resten av omgangen er staver. Hekle 20 omganger med staver. Hekle pulsvarmeren sammen med kjedemasker.
Gavene ble veldig godt mottatt :o) Pulsvarmerne kom kjapt på, og ble værende på resten av kvelden. Kjekt at gaver faller så godt i smak :)

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...