mandag 5. mars 2012

Fargerike hansker

Eldstemann ytret et ønske om noen hansker. Det hadde jeg aldri gjort før, så det var med viss spenning at pinnene ble tatt frem.. Restegarnslageret ble krympet med en micromillimeter.. eller rettere sagt: pikometer.. eller.. nå må  jeg tenke..
millimeter = 10^3del

micrometer= 10^6del
nanometer=10^9del
pikometer=10^12del
så en micromillimeter er 10^3+6= 10^9 = nanometer. Nuvel. Dagens regnestykke og gammel lærdom. Har regnet mye med slikt, og har overHODET ikke fått bruk for det siden jeg hadde det på skolen. Før nå. 

Tilbake til poenget. Det var ikke behov for mye garn, så det var et ypperlig mulighet å redusere garnlageret.

Mønsteret fant jeg i Familien Håndarbeide som kom ut til påske i fjor. Opphavet til mønsteret er "Marks & Kattens". Garnet jeg brukte var SandnesGarn Lanett og Mor Aase BabyUll fra Rema1000.
Oppskriften var lett å følge og jeg tok skammelig feil om at dette kom til å bli et heslig prosjekt. Det gikk superraskt og resultatet var helt topp! Litt knøete med få masker på pinnene da fingrene skulle felles, men ellers gikk det helt fint. 

Mottakeren ble strålende fornøyd og han bestemte rekkefølgen på fargen. Nå ytres det ønsker om en lue i samme farger :)



Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...