torsdag 22. mars 2012

Rosadegosa bursdagsfeiring

I et hus hvor det er majoritet av testosteron, må jeg avogtil kompensere med femininitet. Og hva er mer feminint enn rosa? Denne gangen var det min egen bursdag som skulle feires. Tema for dette bordet var sommerfugl og rosa. Fant noen søte servietter på Nille, og da var tanken født :) 
Fikk til og med en hyllest fra værgudene; de feiret med salutt og konfetti (tordenvær og haglskur) og ryddet deretter himmelen for skyer og dermed fikk solen skinne ned på oss. Kanskje det var pappa som fikset finevær på bursdagen min? <3

Til jul fikk jeg bl.a. noen sommerfugler fra Panduro av svigerfar. Rosa søtsaker fra smågodthyllen på butikken ble også fin pynt - og særlig ungene gledet seg voldsomt over at de kunne spise pynten... Småglassene er barnematglass hvorpå jeg har surret rosa ullgarn rundt. Dette tipset har jeg knabbet fra en kollega som er superflink med borddekking. (Her er bloggen hennes: Niccos hus). 
Bordduken er gamle laken som mamma brukte til å pakke inn en del av mine gamle saker da hun var på besøk sist. De ble hurtigstrøket (URKJEDELIG å stryke, så her er jeg ikke pirkete..) og lagt på bordet. 
Men det ble noget kjedelig uten noe ekstra, og da verken jeg eller svigermor hadde noe løper som kunne "freshe" opp det rosa, fant jeg ut at jeg kunne bruke garn igjen.. Viklet da ut masse hvitt ullgarn og slengte det utover bordet i relativ tilfeldig mønster. Ble slettes ikke så verst :)
 Gave fra en god venninne. Kan ikke skjønne at dette skal hentyde på meg og min alder... :oD
 Fikk denne flotte buketten av to kollegaer som fikk snusen i at jeg hadde bursdag dagen etterpå. Så snille de er!
 Denne cookies-boksen fikk jeg av hun samme som gav meg skiltet. Passet ypperlig på bordet :) I karaffelen er det supertynn solbærsirupsaft.. Flott rosafarge :)


En sommerfuglkake var et must på denne dagen :) Oppskrift fant jeg på www.detsoteliv.no 
En av de flotte gavene jeg fikk til bursdagen. Dette har eldstemann malt og det er jeg og han som er motivet. Svigermor har brent det i ovnen sin, så dette holder lenge :) En nydelig gave - trenger jeg si at jeg smeltet totalt?
Dagen ble en suksess og jeg fikk masse flotte gaver. Jammen er jeg heldig!

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...