tirsdag 14. februar 2012

Lue - hvit

Har laget noen luer siden sist oppdatering, så nå kommer det et lite rush av innlegg :)

Mamma spurte om jeg kunne lage noen luer til henne, og "selvfølgelig" var ordet jeg svarte.
Hun hadde noen preferanser: ikke for tett rundt hodet og gjerne litt "bumsete". Hun hadde sett noen bilder i SandnesGarn hefter. Luene måtte kunne brukes inne og dermed ikke være for varme.

Til burdagen fikk jeg masse polyester-garn av svigerinna & co, IDA fra TrysilGarn. 100% polyester. Litt skimrende og flott å bruke. Strikket forresten Kari Traa-luen min i dette garnet. Det henger seg litt opp i tørre hender, men det kan man forhindre ved jevnlig bruk av hudkrem (kremt.. på hendene, ikke garnet...)
Fant denne oppskriften på DropsDesign.
Heklet med to tråder av IDAgarnet.

Luen alene ble litt spinkelt, så jeg heklet en blomst i rosa. Men fortsatt var jeg ikke helt fornøyd... Så jeg laget en ponpong. Dernest ble jeg litt usikker på hvilke av disse skulle monteres, så jeg overlot denne avgjørelsen til mottakeren. Sendte begge deler sammen med luen. 

Responsen etter bruk av luen, var det ble for varmt å gå med denne innendørs, men den er nok super ute :) 

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...