fredag 6. januar 2012

Kari Traa lue

Nå har jeg endelig fått laget meg en Kari Traa lue. Helt siden jeg så dette bildet hos byVeronika, har jeg hatt lyst å lage min egen. 
Fulgte denne oppskriften hos Niko og brukte Thea fra TrysilGarn. Veldig grei oppskrift, men jeg savnet litt lengdemål, så luen ble noget større enn ønsket. Både i lengde og bredde... Litt overlapping på innsiden av luen, krympet omkretsen til et passende mål. Lengden ble litt "baggy" slik at den henger nedover bakhodet.
 Bildene var ikke all verden, men med et skinnende stoff og dårlig kveldsbelysning, så er forholdene litt ugunstige. Pytt-pytt... Produktet er iallefall vist frem og dokumentert :)
 Stripene er inspirert av den opprinnelige luen til byVeronika.

Minstemann fikk forsøke luen mens den enda var i firkantformat, og jeg MÅ lage en slik lue til han (dog MYYYE mindre), for han ble enda søtere enn det han allerede er (*smelt*)


Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...