lørdag 14. april 2012

En puff til barnehagen

Vi er utrolig fornøyd med barnehagen som eldstemann har gått i, og som minstemann nå går i. Vi stoler 100% på personalet og vi er så takknemlig for alt som de har gjort og gjør med barna vår. Jeg ville gjerne gi noe tilbake til barnehagen. Jeg hadde restestoff etter sofaputene til stua, og fant en kul veiledning på Pinterest som virket idiotsikker. Perfekt for meg!
Her er oppskriften: http://www.livingwithpunks.com/2010/05/tutorial-land-of-nod-inspired-floor.html
Siden dette er en barnehage, så må puffen kunne vaskes (ofte). Dermed valgte jeg å bruke en glidelås (jikes!) og fylle puffen med 2 puter fra Jysk. Glidelås har jeg ikke hatt gode erfaringer med. Jeg tror det må ha vært formingstimene på ungdomsskolen.. Det begynner å bli en del år siden. Husker at det var en del eder og galler som haglet.. 
Her ble i allefall resultatet, og det ble riktig så bra!




Da jeg og minsten overleverte puffen i barnehagen, så tok det bare noen få sekunder før førstemann satt fornøyd på puffen og rugget. Etterhvert ble det også "krangling" mellom de voksne om hvem som skulle sitte på den. Veldig kjekt å se at dette ble tatt godt imot. Kanskje jeg lager flere til dem?

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...