lørdag 21. april 2012

Monsterbukse!

Helt siden jeg så en monsterbukse på nett, har jeg hatt lyst til å lage en slik en. En av våre nevøer fikk den ære av å få den første buksen. Det blir ikke den siste jeg lager, for dette var enkelt og artig!

Oppskriften er
denne og garnet er Dale Falk. Opprinnelig var garnet et Gråtass-genser-prosjekt som jeg overtok fra mamma og skulle gjøre det ferdig, men eldstemann er nå for gammel for en slik genser. Fargene er utrolig lekre og klare. Dermed var dette et perfekt valg til en bukse. Syns at Falk var et kompakt garn å jobbe med, men det er godt spunnet og fliser seg ikke opp. 

Dette ble resultatet:


Maskestingene er inspirert av alle de mange monsterbuksene man får som resultat ved Google bildesøk.
Dette blir dessverre det siste strikke- og hekleprosjektet på en stund.. Jeg jobbet for heftig med denne buksen (for å få det tidsnok til bursdagen), og nå er albuen min vond. (Dugnaden på barnehagen i dag hjalp ikke på saken.. Rev et lekeskur, og da blir det mye herjing med brekkjern og løfting.) Nå er det hvile og Ibux krem.....

Men sying går sikkert greit. Dessuten er det en julestrømpe som venter på brodering. Det er et mønster som består av utrolig mange tråder og det tar tid å gjøre den ferdig. Kanskje ferdig til jula i 2014? Eldstemann fikk sin etter ca 2 års produksjonstid.. (dog med en lang pause underveis, og så var det monteringen som lot vente på seg. Endte med mye smisk hos svigermor, og snill som hun er så gjorde hun jobben.)

Her er leverandørens bilde av produktet:
Så nå har jeg fått lånt en broderi-ring og kan sette i gang :) Kanskje produksjonstiden er kortere på denne strømpen?? 

3 kommentarer:

Monstermønster sa...

Monsterbuksene er så søte, ungene digger å bruke dem. Glade farger du hadde på denne!

lise sa...

Kjempekul!

Anonym sa...

Hei!
Jeg lurer veldig på hvor du kjøpte mønsteret til den julestrømpen?
Mvh
sussecamilla@hotmail.com
(hvis du kan sende meg svar hit :))

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...