fredag 20. april 2012

Traktor og tøfler

Min svoger fylte år i begynnelsen av april, og det vanket selvfølgelig gaver til herremannen. Han har noen Moods of Norway produkter i huset og da jeg så en lue med traktormønsteret på, var idéen sådd.. ;)
Fant vha Google et mønster av traktoren. Oppskriften på luen ble inspirert fra ulike steder for å passe til garntypen. Garnet var SandnesGarn Duett (gått ut av produksjon nå) og rosafargen var SandnesGarn Duo. Begge typene var restegarn etter tidligere prosjekter. 
Her er resultatet:
Desverre viste det seg at denne luen ble for lang og for vid... Fryktelig ergelig, da det tok en stund å sy maskestingene til traktoren... Kanskje en omgang i vaskemaskinen får krympet luen i rett størrelse....

Svogeren kom med et ønske om noen heklede tøfler, og hadde også et utklipp fra KK med oppskrift. Jeg brukte da Mor Aase Raggegarn fra Rema1000. Brukte dobbeltråd og heklenål nr 7 (tror jeg). 

Her er resultatet og de passet perfekt på føttene. Tror nesten at jeg skal lage mine egne.... Ser noe rare ut, men på foten ser de helt fine ut :)

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...