mandag 11. april 2011

Sitteunderlag og hals

Svogeren fyllte 40 i begynnelsen av april, og noen av gavene var hjemmelaget. 
Han har en jakke med turkise detaljer, og da jeg fant et turkis garnnøste på Europris, ble idéen født: en hals. Den ble ribbestrikket og er ganske fleksibel. Inspirasjonen til oppskriften mener jeg at jeg fant på en blogg et sted.. men jeg klarer ikke huske hvor... :(
(oppdatering 18/4-11: den lå i en kasse som jeg hadde samlet en del bursdagsgaver... designmessig er den lik denne her, bare to enkle striper med hvitt.)
Men antall masker var 90 (delelig med 6), og det strikkes tre rette og tre vrange til masse lengde.

Han er en mann som liker å være ute, og familien er flink til å utnytte nærnaturen. Så da må man jo ha et sitteunderlag.. :)
Oppskriften er fra Sandnesgarn og underlaget er strikket i Fritidsgarn. Glemte å ta bilder av resultatet etter toving. Men det kommer...

La ved en dropseske for størrelsesforholdet.... Det krymper noe vannvittig på 60 grader... 

Oppdatering 18/4-11: 
bilde av sitteunderlaget.



Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...