søndag 19. februar 2012

Morsdagsgaver

Har en stund hatt lyst til å lage en strikkepinnemappe, og fant ut at mamma kunne få en slik :) Kjekt å ha prøvekaniner :)
Oppskriften er hentet fra Pickles. Stoffet er et gammelt dynetrekk som jeg fikk av mamma. Kantbåndene fant jeg på den lokale garn/knappebutikken.

Det var en veldig fin oppskrift med steg-for-steg-bilder - kjekt når man er ikke så veldig erfaren med symaskinen :)
Resultatet er jeg veldig fornøyd med og det samme ble mamma :) 

 La ved en pinnestørrelsemåler, da jeg erfaringsmessig har funnet ut at den har en tendens til å "stikke av" mellom hver måling.. 


Jeg kommer nok til å lage en slik mappe til meg selv, har noen flere dynetrekk liggende som kan gjenbrukes :) Hvis noen hadde sagt til meg for 1 år siden at jeg  syns at sying er artig, hadde jeg trodd at de hadde glemt å ta pillen sin .. men mye inspirasjon i bloggverden og stigende tiltro til egne evner, har endret denne vrangforestillingen. Dessuten har jeg en mor og en svigermor som har sydd i mange år og deler villig sin kunnskap med en novise :) 

Dette er et magnetbånd som man benytter når man skal strikke mønster. Det festes på hver side av arket og magneten gjør at det holder seg på rett sted :) Idéen er hentet fra Karipia's Kreasjoner


I dag blir det fastelavnboller hos svigers, og ungene har vært klar noen timer.......

1 kommentar:

Ugla sa...

Lekkert pinneetui!
Jeg har i lengre tid tenkt å sy et par selv, men etter en sjekk i pinneskuffen og de to etuiene jeg har så innser jeg at jeg ikke har nok pinner. Alternativt har jeg for mange pågående prosjekter :-)
Det er ihvertfall få ledige pinner...

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...