tirsdag 21. februar 2012

Nytt liv

Sist gang vi var på besøk hos mamma, tok jeg med hjem bl.a. en del klær fra barndommen. Mye herlig stoff og kule klær! En genser som jeg brukte da jeg var liten, var moden for en ansiktsløfting. Strikkene rundt hals, ermer og midje var blitt ganske så slufsete og slarkete. 

Min svigermor laget en one-piece til eldstemann og fortalte da at hun hadde kjøpt strikkekluter som hun sydd sammen til ermer. Kjempelurt og enkelt! Hadde planer om å gjøre dette med denne genseren. Men planer har en tendens til å endre seg... :) 

Minstemann har hatt noen dongeribukser med magestrikk (tenk deg at denne buksen er i dongeri, så har du prinsippet), som han har vokst ut av i alle retninger. Buksen har blitt reparert flere ganger og har nå blitt for liten. Så jeg fant ut at jeg kunne sprette av strikken og bruke det på denne genseren. (avogtil er det riktig så lurt å la ting ligge og godgjøre seg før man gir seg i kast med oppgaven. *host* flink å finne på unnskyldninger: jepp!)

Anyway! Her er resultatet og jeg er superfornøyd!!!
Genseren fikk et annet preg etter fargeskiftet fra rødt til blått strikk, men det gjorde ingenting. Den opprinnelige planen var hvit strikk og det tror jeg hadde blitt mer kjedelig :) Med denne blå strikken fikk genseren en litt slitt effekt på delen. 
Her er de gamle strikkene.. ganske så løse i strikken :)

Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...